Hør mig synge og se mig danse

Det glykæmiske indeks
Det glykæmiske indeks -liste
Mobil Spill - Ringetone - Logoer Spel - Ringsignaler - Logotyper Ringtones - Mobile Games - Logos Ringtones - Mobile Games - Logos Mobil Spill - Ringetone - Logoer Peli - Soittoäänet - Logot Klingeltöne - Java Spiele - Logos Sonneries - Jeux - Logos pour téléphones Portables - Toutes les Sonneries monophoniques et polyphonique pour ton mobile
ALT til mobilen. Den største side på www

Det glykæmisk indeks er en metode til at beskrive fødevarer i forhold til hvor meget blodsukkeret stiger, når vi spiser dem. Ved at analysere hvor stor stigning i blodsukkeret forskellige fødevarer giver, sammenlignet med den stigning druesukker (glukose) giver, opnås et tal eller procent, der betegnes glykæmisk indeks. Et æble har fx et lavt glykæmisk indeks på 36. Det vil sige at et æble giver en blodsukker-respons som er 36 procent af den frembragt af den samme mængde glukose.

Fødevarer med et højt glykæmisk indeks øger tendensen til at overspise.

Eksempler på fødevarer med et højt glykæmisk indeks er fx sukker, søde sager, fødevarer der indeholder sukker, bananer og tørrede frugter, kartofler, kogte gulerødder, hvidt brød og alle produkter af hvidt mel, hvide ris, pasta, de fleste morgenmadsprodukter og alkohol.

Fødevarer med et lavt glykæmisk indeks vil derimod mindske tendensen til at overspise. Fødevarer med et lavt glykæmisk indeks er friske frugter (undtagen bananer), grøntsager, tørrede bønner og ærter, fuldkornsbrød, fuldkornspasta, fiberrige morgenmadsprodukter (der ikke er tilsat sukker), havregrød o.l., nødder, mejeriprodukter uden sukker og kød.

Det var forskere fra U.S. Department of Agriculture's Human Nutrition Research Center on Aging på Tufts University og Boston's Children Hospital som påviste, at måltider med et højt glykæmisk indeks kan fremme overspisning .

 

Find varen på listen

This table includes 750 foods. Not all of them, however, are available in the United States. They represent a true international effort of testing around the world

 

 

 


 

 

 

Frugt og grønt - Så sundt er det

Appelsiner
Bananer
Broccoli
Grønne bønner
Gulerødder
Hvidløg
Jordbær
Kartofler
Kivi
Majs
Melon
Paprika rød
Pærer
Tomater
Æbler

Gode råd - og hvad skal jeg spise ? - Diverse

Farver øger forventning
Fedt - Sundt eller usundt
For og imod en slankekur
Gode råd -Opgiver du ?
Gode råd og facts diverse
Grænseværdier ved køb
Konsekvenser Top 7
Kostpyramiden
Light-sodavand feder
Mad - morgen
Mad - middag
Mad - aften
Mad - mellem måltider
Mad - guide
Så sundt er det du spiser

Tænk dig glad
Undgå at "falde i"
Yo-yo-slankning
Mental træning

Kød, brød, fisk og mejeri-varer - så sundt er det

Fuldkorns-mel og brød
Lever
Ost
Sild
Skummelmælk
Youghurt
Æg

Kogebøger

Kogebogen - fra altomdiabetes.dk

Kulhydrater

Det glykæmiske indeks forklaringen
Det glykæmiske indeks listen
Det glykæmiske indeks U.S.A.
Kulhydrater
Langsomme kulhydrater
Hurtige kulhydrater

Motion

Motion - tab kalorier
Stavgang.dk
Stavgang-hvordan ? pdf-dokument

Slanke forum online

Slanke - Forum

Slankemidler

Slankemidler

Tabeller og lister

BMI - BodyMas Index
Det glykæmiske indeks forklaringen
Det glykæmiske indeks listen
Det glykæmiske indeks U.S.A.
Kalorie tabel

Tilskud i kosten

Crom tilskud
E-numre - i kosten
E-numerguiden
(ext.link)
Sodavand og sødestoffer

 

 

 


Om slankesiden -
Hvad er meningen

 

 

 

 

Vidste du det ? - Velbekomme
Vidste du det ? - Velbekomme
Vidste du det ? - Velbekomme
 

 


Move2 - Danmark